sarahslifestyle

Alla inlägg den 5 februari 2014

Av Sarah Lorenzo - 5 februari 2014 11:28

Hej! Igår när jag gick hem från skolan stannade jag till lite kort hos en kompis, när jag gick hem igen hörde jag en katt jama jättemycket. Då tittade jag upp och såg en jättesöt liten kattunge som inte vågade komma ner! Jag sprang och hämtade min kompis och när hon kom ut så såg vi en till katt som släpade svansen i marken och ögonen såg jättekonstiga ut. Hon gick efter den och jag lockade på kattungen. Den större katten han springa iväg. Vi tog ut lite mat i en låda och försökte få ner den, efter ett långt tag så kom en kille som bodde i närheten, han försökte locka på den men det gick inte. Han hämtade en rostig stege och försökte klättra upp men den vinglade för mycket. Sen kom en kvinna som försökte men det gick inte heller. Då försökte jag för jag tänkte att jag var ju lättare och då kunde de andra hålla i stegen. Jag klättrade upp där katten satt tryckt mot stammen och tog ner den :) min kompis tog in den så den skulle bli varm och få mat för den var inte märkt eller hade nåt halsband på sig och killen som kom först sa att den varit där sen tio igår kväll och klockan var över fyra. Jag var tvungen att gå hem för att hinna med bussen till träningen medan kompisen tog hand om den, de la upp bilder på den på djurskyddets facebook sida, efter träningen for jag till henne och efter ett tag hörde ägarna av sig och kom och hämtade den :)
När jag gick hem såg jag den andra skadade katten men den sprang iväg så vi får se om den kommer tillbaka igen :)

Av Sarah Lorenzo - 5 februari 2014 11:00

Hej fiia är bäst??

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du det ska vara olagligt att röka/snusa i Sverige?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards