sarahslifestyle

Alla inlägg den 8 november 2013

Av Sarah Lorenzo - 8 november 2013 17:57

Hej! Det är äntligen fredag!
Idag så slutade vi tidigt så ja och en kompis for på stan en kort sväng :)
Ja köpte inga kläder den här gången men jag köpte ett fars dag kort, glöm inte att gratta dom på söndag!
En sak som börjar oroa mig är att det kanske går en pedofil lös i närheten av där vi bor, för någon dag sen var det en kille som går i fyran som gick hem från en skola i närheten genom skogen och då var det nån gubbe som följde efter han. När jag först hörde det här tänkte jag att han kanske bara trodde att gubben följde efter han men egentligen inte gjorde det. Men sen igår var det en tjej från samma skola som höll på att gå hem ensam och då frågade en man om hon ville följa med honom men hon sa nej och då tog han fast i hennes ryggsäck och försökte tvinga med henne men hon slet sig loss och sprang iväg. De har polisanmält saken och lärarna sa idag att poliserna säger att man inte ska gå hem själv utan minst två och två.
Det kan hända att en främmande man eller kvinna kommer fram till dig och säger att din mamma eller pappa känner den personen och har sagt att du ska åka med han/hon men om du är osäker eller inte känner igen personen så kan du säga "nej tack jag kan gå" och sen bara gå där ifrån, lita aldrig på främlingar!
De kan också säga att om du följer med han/hon så kan du få det och det men säg bara nej och gå därifrån.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du det ska vara olagligt att röka/snusa i Sverige?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards