sarahslifestyle

Alla inlägg den 12 november 2013

Av Sarah Lorenzo - 12 november 2013 18:52

Hej! Först när jag startade den här bloggen så tänkte jag att jag kunde lägga upp ett recept varannan vecka typ men tyckte att det var lite för tidigt men tänkte att jag kunde göra det idag :)
Jag tror inte att jag kommer göra det varannan vecka för den är ju ändå ganska ny, typ bara en halv månad gammal men vi får se ;) appen har hängt sig igen så kan tyvärr inte lägga upp någon bild men det finns en bild på det i ett annat inlägg, tänkte jag kunde skriva receptet till blåbärs rutorna, skriv gärna vad ni tycker i kommentarerna :)

Blåbärsrutor:

4 ägg
4 dl socker
250 g smält margarin
1 tsk bakpulver
5 dl vetemjöl
Ca 3 dl blåbär (eller andra bär)

Såhär gör man:
Vispa ägg och socker poröst.
Blanda mjöl och bakpulver i en annan bunke och blanda sen ner det i ägg- och sockerblandningen och häll i det avsvalnade margarinet.

Häll smeten i en långpanna och fördela bären jämnt över smeten.
Grädda i ugnen i 175 grader till dess att kakan är gyllenbrun, ca 20-25 minuter.

När kakan har svalnat kan man ev. sikta florsocker över den.

Hoppas det smakar gott!

Av Sarah Lorenzo - 12 november 2013 10:13

Hej! Vi har nyss haft bild och snart ska vi ha engelska :) igår kväll såg jag, mamma och pappa på film och åt choklad :) idag är det fika på klasstimmen, varje vecka turas vi om i olika grupper att ta med fika på tisdagar :) ikväll så ska jag på tennis, längtar! :D

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du det ska vara olagligt att röka/snusa i Sverige?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards